Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  PortalPortal  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Hoofdstuk 3

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Brightsong
Admin
Brightsong


Posts : 123

Profiel
Pack: Rogue
Leeftijd: 9 moons
Partner: x

Hoofdstuk 3 Empty
BerichtOnderwerp: Hoofdstuk 3   Hoofdstuk 3 Emptyza sep 03, 2011 11:04 pm

x De Verklaring x

"Waar gaan we heen?" vroeg Jojo, die Brairpaw maar nauwelijks bij kon houden. "Medicine Dog," antwoorde deze kortaf. "Heb ik iets verkeerd gedaan?" vroeg Joo,die de boze ondertoon in zijn stem echt wel had gehoord. Snel draaide Brairpaw zich om. "Het irriteerd me dat jij diepe Packgeheimen kent," begon hij, "Hoe weet je van de naam Brightsong af? Van de Gloeikristallen? Dat is mijn punt. Je weet te veel," ze stapten een grote ruimte binnen waarvan het dak was weg gehakt. Het rook er sterk naar kruiden. Langzaam strompelde Jojo achter Brairpaw aan. Een witte hond stapte uit de schaduw van de rand vandaan. "Brandnetel, papaver.. Bij CometPack, Brairpaw!" bij het zien van Jojo deinste de hond geschrokken achteruit. Verbaasd hiel Jojo haar kop scheef. "Dat is.. Nee.. Dat kan niet. Toch?.." de hond kwam, hersteld van zijn schrik weer wat naar voren. "Hadden ze dan toch gelijk?" de hond snuffelde wat aan haar pels. "Euh.. Ik ben Lightpool," langzaam knikte Lightpool zijn kop. "Ik ben Joj.." Jojo werd bruut onderbroken. "Nee, nee, geen Jojo. Brightsong!" bij het horen van die naam spitste Jojo haar oren. Ook Brairpaw lette bij het horen van die naam ineens perfect op. "Wat?" zeiden ze beide tegelijk.

Langzaam lichtte Lightpool zijn kop op. "Jij.. Jij bent Brightsong!" zei hij, alsof hij het zelf maar nauwelijks kon geloven. Hij zette weer een stap in de richting van de jonge Retriever. "Een paar manen geleden is onze leider, Twilightsun, gestorven. Vlak voor haar dood beloofde ze onze Pack een nieuwe leider te zenden. We hebben manen in paniek gezeten. We hadden verdriet. Twilightsun was een geweldige leider voor ons geweest, en we konden haar dood niet goed verwerken. Dit werd echter nog erger toen er nog geen leider kwam. Na twee manen zijn we onze hoop verloren. Breezefang, de Deputy, heeft het op zich genomen om onze Pack te leiden tot Twilightsun haar plicht waar had gemaakt. Maar het werk wordt te zwaar voor Breezefang. Ze moet alles alleen doen, zie je," Lightpool hield een korte adempauze, "Tot ik gisteravond nog een droom van CometPack kreeg. Ze vertelden dat er een nieuwe leider in aankomst was, en lieten me beelden zien van een jonge Collardog. Ik kon het niet geloven. Hoe wanhopig was CometPack om een Collardog te zenden?" vragend keek Jojo hem aan. "Mag ik wat vragen?" Lightpool liet zijn blik op haar rusten. "Wat een Collardog is?" Jojo knikte langzaam. "Dat is een hond die bij mensen woont, jij bent, correctie, was, een Collardog. Maar laat ik verder gaan. Ze vertelden me dat de hond luisterde naar de naam Jojo. Zij zou de nieuwe leider van MoonPack worden,"
Terug naar boven Ga naar beneden
https://dogwarrior.actieforum.com
 
Hoofdstuk 3
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Hoofdstuk 1
» Hoofdstuk 2

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Algemeen :: Het verhaal-
Ga naar: